Kartta ja kompassi kohti syvempää merkitystä, tasapainoa ja elämäniloa

  • Logoterapeuttista, tarkoituskeskeistä ohjausta elämän valinnoissa, muutoksissa ja haasteissa
  • Mindfulness-ohjausta tietoisuustaitojen vahvistamiseen
  • Stressinhallinnan ohjausta

Mentorointini viitekehykset:

IMG_0578

Logoterapia

Avartaa näkökulmia
elämän risteyksissä, valinnoissa ja haasteissa

Viktor E. Franklin (1905-1997) kehittämä logoterapia perustuu tarkoituskeskeiseen elämänfilosofiaan, joka korostaa ihmisen henkistä ulottuvuutta ja potentiaalia, vastuuta ja vapautta elämän valinnoissa.

taivas

Mindfulness (MBSR)

Vahvistaa tietoisuustaitoja ja stressinhallintaa

Jon Kabat-Zinnin (s.1944) kehittämä
rentoutus- ja stressinhallintamenetelmä
hyväksyvän tietoisen läsnäolon avulla
(Mindfulness-based stress reduction, MBSR)

 

kivet

Asahi Health®

Vahvistaa ja hoitaa kehon ja mielen yhteyttä vaalien

Suomalaisten ammattilaisten kehittämä Asahi-Health®  on monitasoinen, vahvistava, hoitava ja palauttava terveysliikunta, jossa vaalitaan kehon ja mielen viisautta itämaisen ja länsimaisen terveysliikunnan perinteitä yhdistäen.

IMG_4629

Seasonal Yoga

korostaa kokonaisvaltaista kehon ja mielen hyvinvointia ja yhteyttä luontoon.

Seasonal  Yoga on hathajoogaa,  jossa korostuu perinteisen kiinalaisen terveystiedon perusajatus luonnon ja vuodenaikojen vaikutuksista energiaamme ja elimistöömme.

IMG_0299

Tilaa Avartamon uutiskirje

Ilmoittaudu postituslistalleni ja saat sähköpostiisi tietoa, josta toivon olevan sinulle hyötyä ja iloa. Yhteystietosi pysyvät luottamuksellisina ja voit milloin vain poistua listalta.

pihakukka (3)

Avartamo Facebookissa

1 day ago

Avartamo

💙Kiitollinen hetki☀️
Näinä päivinä kun mieleen on välillä hiipinyt turvattomuus ja epävarmuus, olen kiitollisella mielellä taas saanut omakohtaisesti todeta miten paljon mindfulnessin eli tietoisuustaitojen harjoittamisesta on tukea stressinhallinnassa haasteiden ja muutosten keskellä.
Oma kokemus vakuutti siitä jo yli kymmenen vuotta sitten, kun toivuin vakavasta burnoutista mindfulnessin tuella.

Näin tiivistäisin mindfulnessin tuen käytännössä:

🧘‍♀️Mindfulnessin l. tietoisuustaitojen l. läsnäolon tilan harjoittaminen antaa väljyyttä ja etäisyyttä omaan mieleemme, emme ole niin helposti ajatustemme pauloissa ja automaattisten reaktioidemme riepoteltavissa. Voimme katsella itseämme hieman ulkopuolelta ja kyseenalaistaa esim. omia ajatuksiamme ja asenteitamme neutraalimmin, ja halutessamme valita toisin.🥰

🧘‍♂️Voimme tehdä tietoisempia valintoja, esim. konkreettisia fiksumpia/terveellisempiä tapoja arkeen tai motivoitua isompiin elämänmuutoksiin. Voimme valita myös esim. rakentavamman asenteen olosuhteisiin, joita emme voi muuttaa. Tai alkaa tietoisesti vaalia esim. myötätuntoisempaa asennetta itseämme ja toisia kohtaan, tai kiitollisempaa asennetta itse elämää kohtaan.

🧘‍♀️Hyväntahtoisten tietoisten valintojen, tekojen, tapojen ja asenteiden vaaliminen on kuin siementen viljelemistä. Niillä on myös tapana kantaa hedelmää paitsi omaksi hyödyksi myös ympäristöön.💞

🍀 Alan tarjota nyt tukea läsnäolotaitoihin ja stressinhallintaan liveryhmissä verkossa, olet lämpimästi tervetullut mukaan, lisätietoja tulossa pian!
🧘‍♀️💗🧘‍♂️

Ja kokonaisvaltaista Kartta ja Kompassi - mentorointia yksityisohjauksena on saatavilla online videotapaamisena edelleen myös.
Laita vaan viestiä jos se kiinnostaa, niin kerron lisää.🙋‍♀️
... See MoreSee Less

View on Facebook

1 week ago

Avartamo

Ota ja ankkuroidu mielenrauhaan. Se on sisälläsi. 🧘‍♀️🌎🧘‍♂️
Tämän yksinkertaisen asettumisen oman hengityksen virtaan ja kehon tuntemuksiin voi tehdä missä ja milloin vaan. Ja soveltaa kun kaipaat vahvistusta ja tukea turvallisuuden tunteelle, haluat laskea kehon ja mielen kierroksia tai muuten vain rentouttaa kehon ja mielen.
Pieni ankkurointihetki on hyvä tapa pitää yllä kykyä oman mielen rauhoittamiseen.🧘‍♀️💚🧘‍♂️

***
Täältä löytyy maksuton opas oman stressin hallintaan ja hoitoon:
mailchi.mp/24e539a78a75/tilaa-stressinhallinnanabc-maksuton-opas
... See MoreSee Less

View on Facebook

“Sain uusia näkökulmia ja ideoita. Oli kiinnostavaa keskustella asioista eri tasolla kuin olen tottunut psykoterapiassa tai kotona."
"Opin ajattelemaan asioita uudella tavalla."

Hernesaari
Kartta ja Kompassi-ryhmän palautetta

"Kotoisa ja rento tila, lattialla istumiset tyynyineen. Johdonmukainen ja johdateltu keskustelu. Avoin ilmapiiri ja turvallinen olo."

"Sain kurssilta ahaa -elämyksiä ja uusia välineitä omien elämänasenteiden tarkasteluun."

"Hieno yhteisöllinen kokemus työstää asioita ryhmässä mutta silti omalla tavallaan."

kukka
Kartta ja Kompassi -ryhmän palautetta