Kartta ja kompassi kohti syvempää merkitystä, tasapainoa ja elämäniloa

  • Logoterapeuttista, tarkoituskeskeistä ohjausta elämän valinnoissa, muutoksissa ja haasteissa
  • Mindfulness-ohjausta tietoisuustaitojen vahvistamiseen
  • Stressinhallinnan ohjausta

Mentorointini viitekehykset:

IMG_0578

Logoterapia

Avartaa näkökulmia
elämän risteyksissä, valinnoissa ja haasteissa

Viktor E. Franklin (1905-1997) kehittämä logoterapia perustuu tarkoituskeskeiseen elämänfilosofiaan, joka korostaa ihmisen henkistä ulottuvuutta ja potentiaalia, vastuuta ja vapautta elämän valinnoissa.

taivas

Mindfulness (MBSR)

Vahvistaa tietoisuustaitoja ja stressinhallintaa

Jon Kabat-Zinnin (s.1944) kehittämä
rentoutus- ja stressinhallintamenetelmä
hyväksyvän tietoisen läsnäolon avulla
(Mindfulness-based stress reduction, MBSR)

 

kivet

Asahi Health®

Vahvistaa ja hoitaa kehon ja mielen yhteyttä vaalien

Suomalaisten ammattilaisten kehittämä Asahi-Health®  on monitasoinen, vahvistava, hoitava ja palauttava terveysliikunta, jossa vaalitaan kehon ja mielen viisautta itämaisen ja länsimaisen terveysliikunnan perinteitä yhdistäen.

IMG_4629

Seasonal Yoga

korostaa kokonaisvaltaista kehon ja mielen hyvinvointia ja yhteyttä luontoon.

Seasonal  Yoga on hathajoogaa,  jossa korostuu perinteisen kiinalaisen terveystiedon perusajatus luonnon ja vuodenaikojen vaikutuksista energiaamme ja elimistöömme.

IMG_0299

Tilaa Avartamon uutiskirje

Ilmoittaudu postituslistalleni ja saat sähköpostiisi tietoa, josta toivon olevan sinulle hyötyä ja iloa. Yhteystietosi pysyvät luottamuksellisina ja voit milloin vain poistua listalta.

pihakukka (3)

Avartamo Facebookissa

2 weeks ago

Avartamo

Hyviä hetkiä viikonloppuusi!💙⚓⛵
Eilen illalla osui tällainen suvantohetki Espoon rantaraitilla pysähdyspaikaksi hengittelemään hetkeksi.

Hei jaankin tässä Asahi+mindfulness-onlineryhmän
tämän viikon teematehtävän, joka on kutsu kokeilla, miten voi lisätä läsnäoloa arkeen pienin keinoin:

🍀Avaa tietoisuutesi ympäristön havainnointiin

Sen ei tarvitse viedä aikaa, vain pieni tietoinen hetki, jossa tuot huomion omasta mielestä ja ajatuksista ympäristön havainnointiin.

Voit tehdä tämän milloin vain, missä oletkin: esim.ulkona, tietoisesti aistia ilmaa ja tuoksuja ympärilläsi, katsella etäämmälle horisonttiin tai ylös taivasta kohti, huomata esim. pilvien liike taivaalla tai sadepisarat puiden lehdissä.
Huomioi samalla myös oman hengityksesi virta ja kehotuntemuksesi, osana kaikkea, juuri nyt, tässä hetkessä.

🍀Kuunteluharjoitus👂

Tähänkin voit ottaa tietoisen hetken missä vain, esim. bussissa tai työpöydän ääressä.

-ota paikka, jossa voit ojentaa asentosi rennoksi, sulkea mielellään silmät, antaa hengityksen virrata ja avata tietoisuutesi ja korvasi kuulemaan ääniä lähellä ja kauempana.

-anna eri äänten vain tulla ja mennä tietoisuudessasi, ilman tarvetta arvioida tai nimetä niitä.
Voitko antaa itsesi vain havaita äänet, huomata miten ne ilmestyvät, nousevat ja laskevat, miten ääniä, tulee ja menee.
Äänet vaihtuvat, ja aina uusia ääniä tulee tilalle.
Aivan samoin kuin ajatuksetkin, jotka vaihtuvat, tulevat ja menevät.

-irtaudu sitten harjoituksesta parilla syvemmällä hengityksellä, pienin liikkein ja ojentelemalla jäseniäsi.

- kiitä lopuksi itseäsi siitä, että otit itsellesi pienen pysähdyksen tietoiseen läsnäoloon tässä hetkessä. Se on myötätuntoinen teko itseäsi kohtaan ja kiitoksen paikka.💚

#palautuminen #rentoutuminen #hyväthetket #läsnäolotaidot #pienetilot #elämänarvot #arjenankkurit #stressinhoito #stressinhallinnanabc #tietoinenläsnäoloharjoitus #avaimiaarkeen #mindfulness #MBSR
... See MoreSee Less

View on Facebook

3 weeks ago

Avartamo

Tila ja tunnelma.💚💛💙 Täällä me tiistaina taas aloitellaan uusi jakso Rentoutusryhmässä ja laskeudutaan yksinkertaisten asahi- ja joogaliikkeiden kautta kohti alustaa ja loppurentoutusta peiton alle.

Eli läsnäolevaa liikettä yhdessä, mutta omaan harjoitukseen rauhassa keskittyen. Rentoutuminen saattaa tapahtua sivutuotteena.
Aika usein joku vieno tuhina katkeaa kun sointumalja kilahtaa sesion päätteeksi.
Yritän lempeästi kilauttaa.🥰

Ryhmään mahtuu vielä kaksi, jos tämä kutsuu!
🧘‍♀️☀️🧘‍♂️

8.9. alkaen neljä kertaa tiistaisin, klo 17.15 -18.30 Joogakoulu Shanti, Hki keskusta, Töölö.
Pienryhmä ja turvavälit.
Tilanteen muuttuessa Asahi-mindfulness online-ryhmä korvaa sessiot.

Lisätiedot www.avartamo.fi/rentoutusryhma/

Ja viestillä myös tai kysy lisää: marjaliisa@avartamo.fi, 050-3210903!🙋🏼‍♀️

💚Irti suorittamisesta kohti lempeämpää arkea.💚


#stressinhallinta #voimiasyksyyn #rentoutuminen #palautuminen #kehomieliyhteys #itsehoito #avaimiaarkeen #pienryhmä #rentoutusryhmä #asahihealth #läsnäolotaidot #MBSR
... See MoreSee Less

View on Facebook

4 weeks ago

Avartamo

🙋🏻‍♀️Vielä ehtii mukaan, torstaina 3.9. jo aloitetaan! 🧘‍♀️🍏🧘‍♂️ Ota arkeesi lempeän tehokas huoltohetki liike- ja läsnäoloharjoitteita, joilla sulatat kehon ja mielen jumeja, vahvistat stressinhallintaasi ja lisäät tyyneyttä ja tasapainoa syksyn haasteisiin.

Online-sessiot torstaisin klo 18-19.30 ja tallenteet vapaasti käytössä koko jakson ajan!

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan:
www.avartamo.fi/asahi-pienryhma/

Kysy lisää viestillä tai marjaliisa@avartamo.fi, jos aprikoit, olisiko tämä sinulle!

💚Irti suorittamisesta kohti rennompaa arkea.💚
... See MoreSee Less

View on Facebook

“Sain uusia näkökulmia ja ideoita. Oli kiinnostavaa keskustella asioista eri tasolla kuin olen tottunut psykoterapiassa tai kotona."
"Opin ajattelemaan asioita uudella tavalla."

Hernesaari
Kartta ja Kompassi-ryhmän palautetta

"Kotoisa ja rento tila, lattialla istumiset tyynyineen. Johdonmukainen ja johdateltu keskustelu. Avoin ilmapiiri ja turvallinen olo."

"Sain kurssilta ahaa -elämyksiä ja uusia välineitä omien elämänasenteiden tarkasteluun."

"Hieno yhteisöllinen kokemus työstää asioita ryhmässä mutta silti omalla tavallaan."

kukka
Kartta ja Kompassi -ryhmän palautetta