Kartta ja kompassi kohti syvempää merkitystä, tasapainoa ja elämäniloa

  • Logoterapeuttista ohjausta elämän valinnoissa, muutoksissa ja haasteissa
  • Mindfulness-ohjausta tietoisuustaitojen vahvistamiseen
  • Stressinhallinnan ohjausta

Mentoroinnin viitekehykset:

IMG_0578

Logoterapia

Avartaa näkökulmia
elämän risteyksissä, valinnoissa ja haasteissa

Viktor E. Franklin (1905-1997) kehittämä logoterapia perustuu tarkoituskeskeiseen elämänfilosofiaan, joka korostaa ihmisen henkistä ulottuvuutta ja potentiaalia, vastuuta ja vapautta elämän valinnoissa.

taivas

MINDFULNESS (MBSR)

Vahvistaa tietoisuustaitoja ja stressinhallintaa

Jon Kabat-Zinnin (s.1944) kehittämä
rentoutus- ja stressinhallintamenetelmä
hyväksyvän tietoisen läsnäolon avulla
(Mindfulness-based stress reduction, MBSR)

kivet

Asahi Health®

Monitasoinen liikesarja vaalii ja vahvistaa kehon ja mielen yhteyttä

Suomalaisten ammattilaisten kehittämä
monitasoinen, palauttava, ennaltaehkäisevä
ja hoitava terveysliikunta perustuu liikesarjoihin, joissa kehon ja mielen viisautta vaalitaan itämaisen ja länsimaisen terveysliikunnan perinteitä yhdistäen.

IMG_4629

Seasonal Yoga

Vuodenaika-ajatteluun perustuva jooga vahvistaa ja hoitaa kehoa ja mieltä kokonaisvaltaisesti

Seasonal  Yoga on hathajoogaa,  jossa korostuu perinteisen kiinalaisen terveystiedon perusajatus luonnon ja vuodenaikojen vaikutuksista energiaamme ja elimistöömme.

IMG_0299

Tilaa Avartamon uutiskirje

Ilmoittaudu postituslistalleni ja saat maltillisin väliajoin sähköpostiisi tietoa, josta toivon olevan sinulle hyötyä ja iloa. Yhteystietosi pysyvät luottamuksellisina ja voit milloin vain poistua listalta.

pihakukka (3)

Avartamo Facebookissa

Miten sinä hallitset stressiäsi? Vai viekö se sinua?

Stressinhallinta on nykyelämässä aina vaan tärkeämpi kyky meille kaikille.
Se kysyy ennen kaikkea itsetuntemusta ja tietoisuustaitoja.
Myös halua kaivaa syvemmälle tutkimaan omaa karttaa ja maaperää.😊

Stressinhallinnan ABC on maksuton opas juuri sinulle, joka haluat tulla sinuiksi itsesi ja stressisi kanssa, tunnistaa ja tiedostaa mm. omia toimintatapojasi, ajatuksiasi, valintojasi ja muita tekijöitä, joihin voit vaikuttaa ja säätää stressiäsi.

Hyvä itsetuntemus lisää myös itseluottamusta. On helpompi tehdä omien arvojen mukaisia valintoja ja pitää kiinni omista rajoistaan.

Lisää iloa, merkitystä ja tasapainoa elämään!
Tilaa maksuton oppaasi: mailchi.mp/24e539a78a75/tilaa-stressinhallinnanabc-maksuton-opas

***
"Helppolukuinen ja maanläheinen opas, joka ei anna valmiita vastauksia vaan laittaa konkreettisesti pohtimaan motiiveja ja syitä omassa toiminnassa."
Marjut

"Ihastuin Avartamon nettisivuihin ja tilasin mielenkiinnosta Stressinhallinnan ABC oppaan. Se oli todella miellyttävä yllätys. Paljon asiaa stressimekanismeista ja niiden vaikutuksesta ihmiseen. Aina ei tule ajatelleeksi, miten voi tehdä hallaa itselleen tahtomattaankin. Oppaassa on myös ohjeita siihen, miten oman stressinsä voi tunnistaa ja mitä sitten voi tehdä. Ja miten jatkossa voi oravanpyörän hetkeksi pysäyttää. Suosittelen lämpimästi!
Anita Ahonen

"Lukaisin heti hieman hypellen tekstin. Olet loistava kirjoittaja. Sain jo tuosta vilkaisusta rentoutta iltaani." Päivi Korkea-aho
... See MoreSee Less

View on Facebook

"No paras on ihan vaan lähteä kävelylle". Näin vastaa asiakkaani, kun kysyn hänen tapaansa hoitaa stressiä.
Toinen vastaa pihatyöt, kolmas takkatulen tuijottelu, neljäs saunominen.

Lista on loputon, mutta aivan perusasioiden äärellä ollaan silti: leipominen, juokseminen, piirtäminen, musiikki, yksin kotona tanssiminen, jne.

Maailma tursuaa tekemistä joka tuutista ja sitten ne on aina nämä, ihan yksinkertaiset perusasiat.

Pysähtyminen tähän hetkeen, olemiseen tai tekemiseen eri muodoissa. Mitä ikinä se itse kullekin onkaan.

Arjen vauhdissa vaan usein tingimme juuri siitä mitä eniten tarvitsisimme ja omat hyvää tekevät tavat voi jäädä jalkoihin ja unohtua "sitten kun"-osastolle.

Mitä sinun listallasi on, top 5?
Jos pysähdyt hetkeksi ja kirjaat ylös omia käytännön tapojasi hoitaa stressiäsi, mitä mieleesi tulee? Mitkä ovat ne asiat ja tekemiset, jotka sinulle on mieleisiä, rentouttavia ja palauttavia.

Huomaa, ettet vaan vahingossa ala tehdä uutta tehtävälistaa (sekin on nähty!) vaan kirjaa vain sellaisia asioita, joiden ajatteleminenkin jo pehmentää mieltä.🥰

Mitä listaltasi meinaat tänä viikonloppuna suoda itsellesi?

******
PS. Tämän ja muiden kysymysten äärelle sekä läsnäoloharjoitteisiin pysähdytään 30.-31.3. Avartamo-tilassa Helsingissä. Tule mukaan!
Lisätiedot:
www.avartamo.fi/rentoutta-ja-stressinhallintaa-arkeen-viikonloppukurssi/
... See MoreSee Less

View on Facebook

“Sain uusia näkökulmia ja ideoita. Oli kiinnostava keskustella asioista eri tasolla kuin olen tottunut psykoterapiassa tai kotona."
"Opin ajattelemaan asioita uudella tavalla."

Hernesaari
Kevät, Logoryhmä palautetta (luvalla, anonyyminä)

"Kotoisa ja rento tila, lattialla istumiset tyynyineen. Johdonmukainen ja johdateltu keskustelu. Avoin ilmapiiri ja turvallinen olo."

"Sain kurssilta ahaa -elämyksiä ja uusia välineitä omien elämänasenteiden tarkasteluun."

"Hieno yhteisöllinen kokemus työstää asioita ryhmässä mutta silti omalla tavallaan."

kukka
Logoryhmään osallistuja palautetta (luvalla anonyyminä)