Kartta ja kompassi kohti syvempää merkitystä, tasapainoa ja elämäniloa

  • Logoterapeuttista ohjausta elämän valinnoissa, muutoksissa ja haasteissa
  • Mindfulness-ohjausta tietoisuustaitojen vahvistamiseen
  • Stressinhallinnan ohjausta

Mentoroinnin viitekehykset:

IMG_0578

Logoterapia

Avartaa näkökulmia
elämän risteyksissä, valinnoissa ja haasteissa

Viktor E. Franklin (1905-1997) kehittämä logoterapia perustuu tarkoituskeskeiseen elämänfilosofiaan, joka korostaa ihmisen henkistä ulottuvuutta ja potentiaalia, vastuuta ja vapautta elämän valinnoissa.

taivas

MINDFULNESS (MBSR)

Vahvistaa tietoisuustaitoja ja stressinhallintaa

Jon Kabat-Zinnin (s.1944) kehittämä
rentoutus- ja stressinhallintamenetelmä
hyväksyvän tietoisen läsnäolon avulla
(Mindfulness-based stress reduction, MBSR)

kivet

Asahi Health®

Monitasoinen liikesarja vaalii ja vahvistaa kehon ja mielen yhteyttä

Suomalaisten ammattilaisten kehittämä
monitasoinen, palauttava, ennaltaehkäisevä
ja hoitava terveysliikunta perustuu liikesarjoihin, joissa kehon ja mielen viisautta vaalitaan itämaisen ja länsimaisen terveysliikunnan perinteitä yhdistäen.

IMG_4629

Seasonal Yoga

Vuodenaika-ajatteluun perustuva jooga vahvistaa ja hoitaa kehoa ja mieltä kokonaisvaltaisesti

Seasonal  Yoga on hathajoogaa,  jossa korostuu perinteisen kiinalaisen terveystiedon perusajatus luonnon ja vuodenaikojen vaikutuksista energiaamme ja elimistöömme.

IMG_0299

Tilaa Avartamon uutiskirje

Ilmoittaudu postituslistalleni ja saat maltillisin väliajoin sähköpostiisi tietoa, josta toivon olevan sinulle hyötyä ja iloa. Yhteystietosi pysyvät luottamuksellisina ja voit milloin vain poistua listalta.

pihakukka (3)

Avartamo Facebookissa

Sarjassamme Navigointitaitoja elämän rasteille. Kartta ja kompassi kohti merkitystä, tasapainoa ja elämäniloa.

Kärsitkö sinä stressistä?

Stressi kuuluu elämään, sitä ei voi poistaa, mutta sen kanssa voi tulla sinuiksi.
Miten?
Avain stressinhallintaan on hyvä itsetuntemus ja tietoisuustaidot.
Nämä vahvistuu tutustumalla omaan stressiin, sen tekijöihin, kehon ja mielen viesteihin ja tarkastelemalla rohkeasti omia toimintatapoja ja valintoja, ajatuksia ja uskomuksia.
Haaste ei ole helppo, eikä aina miellyttävä, mutta palkitseva!

Avoin mutta lempeä (!) itsetutkiskelu avartaa omaa näkemystä itsestä ja lisää itsensä hyväksyntää. Syvempi tietoisuus auttaa mm. selkeyttämään omia arvoja, helpottaa priorisointia ja tekemään omien arvojen mukaisia valintoja arjessa.

Tietoisuustaidoilla (mindfulness) on tutkitusti ratkaiseva merkitys stressinhallinnassa. Hiljentyminen yksinkertaisiin kaikille sopiviin läsnäoloharjoituksiin antaa lisäksi tilaa oman äänen kuuntelemiseen, uusille ajatuksille ja oivalluksille.

Tilaa tästä maksuton Stressinhallinnan ABC- sinuiksi stressin kanssa -opas, sukella treffeille itsesi kanssa ja syvennä itsetuntemustasi!

mailchi.mp/24e539a78a75/tilaa-stressinhallinnanabc-maksuton-opas

”Et voi hallita meren aaltoja, mutta voit oppia surffaamaan niillä.”
Jon Kabat-Zinn
... See MoreSee Less

View on Facebook

“Sain uusia näkökulmia ja ideoita. Oli kiinnostava keskustella asioista eri tasolla kuin olen tottunut psykoterapiassa tai kotona."
"Opin ajattelemaan asioita uudella tavalla."

Hernesaari
Kevät, Logoryhmä palautetta (luvalla, anonyyminä)

"Kotoisa ja rento tila, lattialla istumiset tyynyineen. Johdonmukainen ja johdateltu keskustelu. Avoin ilmapiiri ja turvallinen olo."

"Sain kurssilta ahaa -elämyksiä ja uusia välineitä omien elämänasenteiden tarkasteluun."

"Hieno yhteisöllinen kokemus työstää asioita ryhmässä mutta silti omalla tavallaan."

kukka
Logoryhmään osallistuja palautetta (luvalla anonyyminä)