Kartta ja kompassi kohti syvempää merkitystä, tasapainoa ja elämäniloa

  • Logoterapeuttista, tarkoituskeskeistä ohjausta elämän valinnoissa, muutoksissa ja haasteissa
  • Mindfulness-ohjausta tietoisuustaitojen vahvistamiseen
  • Stressinhallinnan ohjausta

Mentoroinnin viitekehykset:

IMG_0578

Logoterapia

Avartaa näkökulmia
elämän risteyksissä, valinnoissa ja haasteissa

Viktor E. Franklin (1905-1997) kehittämä logoterapia perustuu tarkoituskeskeiseen elämänfilosofiaan, joka korostaa ihmisen henkistä ulottuvuutta ja potentiaalia, vastuuta ja vapautta elämän valinnoissa.

taivas

MINDFULNESS (MBSR)

Vahvistaa tietoisuustaitoja ja stressinhallintaa

Jon Kabat-Zinnin (s.1944) kehittämä
rentoutus- ja stressinhallintamenetelmä
hyväksyvän tietoisen läsnäolon avulla
(Mindfulness-based stress reduction, MBSR)

kivet

Asahi Health®

Monitasoinen liikesarja vaalii ja vahvistaa kehon ja mielen yhteyttä

Suomalaisten ammattilaisten kehittämä
monitasoinen, palauttava, ennaltaehkäisevä
ja hoitava terveysliikunta perustuu liikesarjoihin, joissa kehon ja mielen viisautta vaalitaan itämaisen ja länsimaisen terveysliikunnan perinteitä yhdistäen.

IMG_4629

Seasonal Yoga

Vuodenaika-ajatteluun perustuva jooga vahvistaa ja hoitaa kehoa ja mieltä kokonaisvaltaisesti

Seasonal  Yoga on hathajoogaa,  jossa korostuu perinteisen kiinalaisen terveystiedon perusajatus luonnon ja vuodenaikojen vaikutuksista energiaamme ja elimistöömme.

IMG_0299

Tilaa Avartamon uutiskirje

Ilmoittaudu postituslistalleni ja saat sähköpostiisi tietoa, josta toivon olevan sinulle hyötyä ja iloa. Yhteystietosi pysyvät luottamuksellisina ja voit milloin vain poistua listalta.

pihakukka (3)

Avartamo Facebookissa

17 hours ago

Avartamo

💚 Rakkautta ensisilmäyksellä💙
Alppimaisema pakahdutti sydämeni v. 1982 kun juna kolisi vuorten läpi kesätöihin Sveitsin alpeille. 🍀
Niitä maisemia ei vaan voinut käsittää, ne solahti suoraan sydämeen.
🍀
Sama tunne syntyy joka kerta, kun pääsen takaisin. Oli kesä tai talvi, maiseman avaruus, luonto ja hiljaisuus puhuttelee ja tuntuu aina saavan oman elämän asettumaan oikeaan perspektiiviin, osaksi isompaa kuvaa ja elämänvirtaa. 💚
Hyvää viikonloppua ja rentoja hetkiä, missä oletkin!🙋🏼‍♀️
.
#alpit #perspektiivi #avaruus #luontohoitaamieltä #energiaa luonnosta #kiitollisuus #läsnäolotaidot #joyoflife #alpes #healingnature #energyfromnature
#gratitude #lifevalues #perspective #mindfulliving
... See MoreSee Less

View on Facebook

2 days ago

Avartamo

Vaihtelu virkistää! Tervehdys pitkään odotetulta reissulta alppitunnelmissa.🗻💙
Täällä läsnäoloharjoitusta auringonlaskussa säestää puron solina, lehmänkellojen kilkatus ja kylästä kumisevat kirkonkellot. Ympärillä avaruutta ja vuorenhuippuja niin kauan kun silmä siintää. ☀️🙋🏼‍♀️
... See MoreSee Less

View on Facebook

4 days ago

Avartamo

Miten motivoitua läsnäoloharjoituksiin?
Jos sinun on vaikea löytää aikaa asettua meditoimaan tai tekemään tietoisia liikeharjoituksia, et ole yksin!

Useimmilla meistä on haasteita säännöllisten harjoitteiden tekemiseen. Näin voi olla, vaikka kuinka hyvin tiedämme jatkuvan harjoittamisen tutkitut hyödyt stressin hoidossa ja vaikka meillä olisikin jo omakohtaisia kokemuksia harjoitusten hyvistä vaikutuksista.

Miten pitää yllä motivaatiota, jaksaa yhä uudelleen asettua tähän hetkeen ja ottaa yhteys itseensä?

🍏Muistuta itseäsi omasta ns. syvemmästä motiivistasi harjoittamiselle, miksi teen tätä, miksi tämä on minulle tärkeää?

🍏Säännöllisen, esim. päivittäisen läsnäoloharjoituksen voi nähdä tärkeänä huoltohetkenä, konkreettisena itsestään huolehtimisena, jopa välttämättömänä.
Omalla kohdallani tämä on oleellinen motivaattori.😊 Huomaan selkeästi kehon ja mielen merkeistä kaipaavani liike- ja läsnäoloharjoituksia, jos joku päivä jää väliin. Siksi oma kysymykseni kuuluukin: onko minulla varaa olla harjoittamatta?

🍏 Rentoutuminen ja palautuminen on kuin kehon ja mielen resetointia, palaamista perusasetuksiin. Tästä kyvystä on elintärkeää pitää kiinni!
Yksinkertaisesti keskittyminen harjoitukseen (liikkeeseen tai meditaatioon ja omaan hengitykseen) ankkuroi mielemme tähän hetkeen. Keho ja mieli saa tilaa rentoutua, tasata ja nollata kierroksia. Voi rauhassa laskea aseet, antaa itselleen luvan vain olla, tässä ja nyt.

🍏 Vertaisryhmän voima. Harjoittaminen ryhmässä tukee ja motivoi omaa harjoittamista. Tulee lähdetyksi, tulee tehdyksi ja saa motivaatiota yhteisöllisyydestä.

Jos haluat kokea viikottaisen läsnäoloharjoituksen ja vertaisryhmän voiman, tule mukaan Asahi+mindfulness ryhmään.
Syksyn ryhmä alkaa 19.9 torstaisin, Joogakoulu Shantissa.
Ota aikaa ja anna itsellesi huoltohetki!

Lisätiedot:
www.avartamo.fi/asahi-pienryhma/

Ja kysy lisää viestillä, vastaan mielelläni!
... See MoreSee Less

View on Facebook

“Sain uusia näkökulmia ja ideoita. Oli kiinnostavaa keskustella asioista eri tasolla kuin olen tottunut psykoterapiassa tai kotona."
"Opin ajattelemaan asioita uudella tavalla."

Hernesaari
Kartta ja Kompassi-ryhmän palautetta

"Kotoisa ja rento tila, lattialla istumiset tyynyineen. Johdonmukainen ja johdateltu keskustelu. Avoin ilmapiiri ja turvallinen olo."

"Sain kurssilta ahaa -elämyksiä ja uusia välineitä omien elämänasenteiden tarkasteluun."

"Hieno yhteisöllinen kokemus työstää asioita ryhmässä mutta silti omalla tavallaan."

kukka
Kartta ja Kompassi -ryhmän palautetta